دستمزد ۹۶ عادلانه باشد/افزایش معقولانه مزد خواسته همه کارگران

دستمزد ۹۶ عادلانه باشد/افزایش معقولانه مزد خواسته همه کارگران

یک فعال صنفی کارگری می‌گوید هم اکنون بسیاری از کارگران بدون دریافت یارانه توان تامین مایحتاج اولیه زندگی خود را ندارند از این رو انتظار دارند که دستمزد سال ۹۶ به گونه‌ای تعیین شود که آنها قادر باشند حداقل‌ های زندگی خود را تامین کنند.
«عبدالرضا خراسانی» فعال صنفی کارگری در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت: هم اکنون بسیاری از کارگران در شهرستان فسا بدون دریافت یارانه توان تامین مایحتاج اولیه زندگی خود را ندارند. از این رو انتظار می‌رود که با افزایش دستمزد سال  ۹۶ قدرت خرید آنها را به گونه ملموسی ترمیم شود.
رئیس شورای اسلامی کار کارخانه قند فسا با بیان اینکه تورم در شهرستان  فسا نیز به اندازه شهرهای بزرگ قابل لمس است؛ افزود: گرانی کمر کارگران را شکسته و خانواده‌های آنان را آسیب پذیر کرده است، در این شرایط کارگران حق دارند که انسانی زیستن را مطالبه کنند و این محقق نمی‌شود مگر با افزایش معقولانه دستمزد.
خراسانی در خصوص سطح انتظاراتی که کارگران از اعضای کارگری حاضر در مذاکرات مزدی ۹۶  دارند، گفت: از کسانی که قرار است از افزایش مزد کارگران دفاع کنند انتظار داریم در جلسات شورای عالی کار صدای ما را به گوش دولت و کارفرمایان برسانند.
وی افزود: کارگران از نمایندگانشان انتظاردارند که مشکلات معیشتی کارگران را در مذاکرات مزدی بازتاب دهند و با استفاده از قدرت چانه زنی خود جلوی نابرابری بیشتر درآمد و هزینه‌های زندگی را بگیرند.

برای مشاهده اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک کنید