مفاهیم مقدماتی

مفاهیم مقدماتی

اکسل(صفحه گسترده) یکی از برنامه های موجود در مجموعه آفیس می باشد که برای محاسبات ریاضی و برنامه های حسابداری (از جمله فاکتور فروش و کارت حقوق و دستمزد ) به دلیل حرکت سریع بین سلول ها به وسیله فلش های جهت نما کیبورد بسیار مناسب می باشد . استفاده های دیگر از اکسل استفاده به عنوان پایگاه داده می باشد ؛ گرچه برنامه دیگری هم در مجموعه آفیس برای این کار وجود دارد ولی وجود سلول در اکسل این برنامه را برای جدول پایگاه داده ها بسیار مناسب ساخته است .
وارد کردن اطلاعات :
 برای وارد کردن اطلاعات روی سلول مورد نظر کلیک کرده و اطلاعات مورد نظر خود را در آن سلول وارد کنید .
 فیلد یا سلول :  کادری که داده خود را در آن وارد میکنید .
Column:  
 یک خط عمودی از سلول ها می باشد که برای انتخاب آن می توان در نوار ابزار بالا روی حروف ستون مورد نظر کلیک
نمود
ستون اکسل
اضافه کردن فرمول :
فرمول مجموعه ای از عملگرا های ریاضی می باشد ک برای وارد نمودن آن لازم است ابتدای  فرمول با = شروع شود برای مثال =c2-c1  مقدار سلول c2  را از c1  کم می کند .
پر کردن خانه ها به صورت متوالی :
برای پر کردن سلول ها به صورت متوالی بای مثال نوشتن اعداد یک تا صد نیازی به نوشتن تک تک اعداد نمی باشد ؛ بدین منظور عدد یک را نوشته و گوشه سمت چپ سلول را میکشیم و پس از باز شدن منو گزینه  fill series را میزنیم .
پر  کردن سری سلول
محاسبه جمع اعداد
برای این کار در روی سلولی که میخواهیم مجموع اداد به نمایش در آِد کلیک کرده و در نوار فرمول بار روی گزینه Fx کلیک کرده و  SUM  انتخب می کنیم  سپس محدوده اعداد را مشخص کرده و اینتر را می زنیم .
جمع اعداد در اکسل