حقوق و دستمزد




  • 27 اسفند 1396
    جلسه رسمی تعیین دستمزد سال ۹۷ کارگران آغاز شد

    جلسه رسمی تعیین دستمزد سال ۹۷ کارگران آغاز شد

    سومین نشست شورای عالی کار با دستور کار تعیین دستمزد سال ۹۷ کارگران مشمول قانون کار از صبح امروز با حضور علی ربیعی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی، شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت و نمایندگان گروه‌های کارگری و کارفرمایی آغاز شد.

    این نشست که در وزارت کار با دستور کار تعیین مزد سال ۹۷ کارگران برگزار می‌شود، سومین جلسه شورای عالی کار است و با توجه به حضور تمام اعضا احتمالا مزد ۹۷ امروز نهایی شود.

     

    به ادامه مطلب مراجعه فرمائید .

  • 23 اسفند 1396
    تعیین مزد ۹۷ در نشست بعدی شورای عالی کار

    تعیین مزد ۹۷ در نشست بعدی شورای عالی کار

     دومین نشست شورای عالی کار برای تعیین دستمزد ۹۷ به ریاست علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که حدود ۴ ساعت به طول انجامید دقایقی قبل به پایان رسید.
    در این نشست که با حضور اعضای کارگری و کارفرمایی شورای عالی کار برگزار شد حداقل هزینه زندگی کارگری برای یک ماه در سال ۹۶ تحت عنوان «حداقل هزینه معیشت» 2،669،800  تومان تعیین و با توافق شرکای اجتماعی تصویب شد.
    بر اساس این گزارش، در حالی که احتمال می رفت در جلسه امروز حداقل دستمزد سال ۹۷ تعیین شود اما مقرر شد این رقم در نشست بعدی شورای عالی کار و با دعوت از وزرای اقتصاد و صنعت نهایی شود.

     

    به ادامه مطلب مراجعه فرمائید .

     

  • 22 اسفند 1396
    تغییرات مزدی کارگران بخش کشاورزی

    تغییرات مزدی کارگران بخش کشاورزی

    با توجه به درصد تغییرات متوسط دستمزد روزانه مردان کارگر در پاییز ۹۶ نسبت به فصل مشابه سال قبل مشاهده می‌شود که متوسط دستمزد روزانه کارگر بیل‌زن زمین زارعی بیشترین تغییر را به صورت افزایشی داشته است.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عمده کارگران کشاورزی بر اساس آخرین آمار مرکز آمار و اطلاعات راهبردی دستمزد خود را به صورت وجه نقد دریافت می‌کنند و در مواردی هم به جای تمام یا قسمتی از آن غذا یا سهمی از محصول داده می‌شود که ارزش ریالی آن به قیمت روز محاسبه و پرداخت می‌شود.

    به ادامه مطلب مراجعه فرمائید .

  • 20 اسفند 1396
    دستمزد کارگران هنوز نهایی نشده است

    دستمزد کارگران هنوز نهایی نشده است

    دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان با تأکید بر اینکه فاصله زیادی میان حداقل دستمزد فعلی و حداقل معیشت مورد نیاز یک خانوار وجود دارد، گفت: شورای عالی کار امسال بن کالای نقدی کارگران را تبدیل به جنس کالایی کند.
    اصغر برشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص وضعیت دستمزد کارگران، اظهار کرد: موضوع دستمزد کارگران هنوز نهایی نشده است و در شورای عالی کار در حال بررسی است.
    وی تأکید کرد: به طور قطع میزان دستمزد کارگران توسط شورای عالی کار قبل از پایان سال اعلام می‌شود که این موضوع در دستور کار قرارگرفته و جلساتی برای تصویب نهایی این موضوع برگزار شده است.

     

  • 15 اسفند 1396
    زمان واریز عیدی مستمری بگیران

    زمان واریز عیدی مستمری بگیران

    بنابر اعلام سازمان تامین اجتماعی؛ عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان از ١٥ تا ٢٢ اسفند ماه براساس حروف الفبا پرداخت می شود. مجموع اعتبار اختصاص یافته برای پرداخت عیدی بازنشستگان این سازمان حدود ٢١٠٠ میلیارد تومان است.

    به گزارش ایسنا، بر اساس برنامه ریزی انجام شده، مستمری بگیرانی که نام خانوادگی آنان با حروف غ ، ذ ، ن، م آغاز می شود، عیدی خود را در روز ١٥ اسفند ماه دریافت می کنند.

    مستمری بگیرانی که نام خانوادگی شان با حروف ک، د، ش، ع آغاز می شود  نیز در ١٦ اسفند عیدی را دریافت می کنند.

    همچنین بازنشستگانی که نام خانوادگی آنها با حروف گ، ل، و، ه ، ی آغازمی شود، در روز ١٧ اسفند عیدی دریافت می کنند...

    به ادامه مطلب مراجعه فرمائید .

     

  • 15 اسفند 1396
    بررسی دستمزد در جلسه سه شنبه شورای عالی کار

    بررسی دستمزد در جلسه سه شنبه شورای عالی کار

    معاون وزیر کار گفت: شورای عالی کار برای روز سه شنبه هفته جاری با دستورکار بررسی دستمزد ۹۷ تشکیل جلسه می دهد.

    به گزارش خبرنگار مهر، جلسات شورای عالی کار که با هدف بررسی حداقل دستمزد ۹۷ برگزار می شود، طی حدود دو هفته گذشته به دلیل اعتراض جامعه کارگری و کارفرمایی به بند (ز) تبصره (۷) بودجه سال آینده مبنی بر واریز سهم درمان تامین اجتماعی به حساب خزانه، متوقف شد.

    در حالی که ۲۹ بهمن ماه جلسه شورای عالی کار با دستور کار «بررسی دستمزد ۹۷» برگزار شد اما اعضای کارگری و کارفرمایی این شورا در اعتراض به مصوبه مجلس در خصوص واریز سهم درمان تامین اجتماعی به حساب خزانه، جلسه را ترک کردند.

    به ادامه مطلب مراجعه فرمائید .

     

  • 13 اسفند 1396
    پیش بینی افزایش 15 درصدی حقوق کارگران

    پیش بینی افزایش 15 درصدی حقوق کارگران

    یک فعال کارگری پیش‌بینی کرد دستمزد کارگران بیشتر از نرخ تورم تعیین شود. او گفت که تعیین مزد واقعی باید حاصل چانه‌زنی و گفت‌وگو میان کارگران و کارفرمایان باشد و دولت تنها بر آن نظارت کند.

    حمید حاج اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اگر بتوانیم سیاست واحدی را برای افزایش مزد کارگران در نظر بگیریم، قابلیت اجرایی بهتری دارد.

    وی پیش‌بینی کرد که درصد افزایش حقوق کارگران مثل سالهای گذشته بیش از نرخ تورم اعلام شود و گفت: در حال حاضر نرخ تورم ۸.۵ درصد است و چون دولت برای افزایش حقوق کارمندان ۱۰ درصد را در نظر گرفته است، پایه تورم را برای کارگران هم ۱۰ درصد در نظر می‌گیرد ولی پیش‌بینی من این است که مزد کمتر از ۱۵ درصد لحاظ نشود و حداقل پنج درصد بیشتر نسبت به این تورم، مزد را برای کارگران در نظر گیرد.

    به ادامه مطلب مراجعه فرمائید .

  • 7 اسفند 1396
    احتمال افزایش 20 درصدی حقوق 97

    احتمال افزایش 20 درصدی حقوق 97

    وی با بیان اینکه سال گذشته در نشست شورای عالی کار مصوب شد که بند 2 ماده 41 قانون کار (سبد معیشت خانوار کارگری) ملاک تعیین افزایش دستمزد سالانه قرار گیرد، گفت: سبد معیشتی که سال گذشته مصوب شد حدود 2.5میلیون تومان بود، هم اکنون دستمزد کارگران فقط 35درصد معیشت آنان را تامین می کند.
    وی توضیح داد: سبد کالای کارگری متشکل از 33 قلم کالا است که برای سال 96 حدود 3.2تا3.6میلیون تومان محاسبه شده است.
    دهقان کیا با اشاره به اینکه امسال مجلس مصوب کرده که حقوق کارمندان(حداقل بگیرها) تا 20درصد می تواند افزایش یابد گفت: این میزان هم می تواند برای کارگران حداقل بگیر اعمال شود...

     

    به ادامه مطلب مراجعه فرمائید .