صندوق مکانیزه فروش




  • 15 شهریور 1396
    الزام گروههای فراخوان‌ شده به استفاده از صندوق مکانیزه فروش

    الزام گروههای فراخوان‌ شده به استفاده از صندوق مکانیزه فروش

    سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: مؤدیان مالیاتی فراخوان شده مشمول نصب و استفاده از سامانه صندوق فروش برای سال‌های ۹۲، ۹۳ و ۹۴ ملزم به استفاده از سامانه هستند.

    برابر ماده ۱۷ آئین نامه اجرایی تبصره ۲ ماده ۱۶۹ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم، اشخاصی که مطابق ماده ۱۲۱ قانون برنامه پنجم توسعه و با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف ایران و براساس اولویت‌های تعیین‌شده سازمان امور مالیاتی کشور برای نصب و استفاده از سامانه صندوق فروش در سال‌های ۹۲، ۹۳ و ۹۴ فراخوان شده‌اند، همچنان ملزم به استفاده از سامانه یاد شده هستند....

     

    به ادامه مطلب مراجعه فرمائید .

  • 25 تیر 1396
    تصویب نامه نحوه استفاده مؤدیان مالیاتی از سامانه صندوق فروش

    تصویب نامه نحوه استفاده مؤدیان مالیاتی از سامانه صندوق فروش

    هیئت وزیران در جلسه ۱۸/۴/۱۳۹۶ به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف ایران و به استناد تبصره ۲ ماده ۱۶۹ )‌اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم -مصوب ۱۳۹۴- آیین‌نامه اجرایی تبصره یاد شده در خصوص نحوه استفاده مؤدیان مالیاتی از سامانه صندوق فروش را به شرح زیر تصویب کرد:


    جهت دریافت متن کامل تصویب نامه به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.

  • 12 بهمن 1395
    اطلاعيه در خصوص نصب، راه اندازي و استفاده از سامانه صندوق مکانيزه فروش

    اطلاعيه در خصوص نصب، راه اندازي و استفاده از سامانه صندوق مکانيزه فروش

    تعيين الويت صاحبان مشاغل براي نصب، راه اندازي و استفاده از سامانه صندوق مکانيزه فروش و بر اساس ماده 71 قانون نظام صنفي و همچنين دستورالعملهاي ماده 169و 169 مکرر قانون مالياتهاي مستقيم و ماده 19 قانون ماليات بر ارزش افزوده....

    جناب آقاي حسين طاهر محمدي عضو محترم هيات رييسه اتاق اصناف شهرستان شميرانات اظهار داشت:
    بر اساس ابلاغ اتاق اصناف ايران، در اجراي ماده 121 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران و با توجه به هماهنگي به عمل آمده في مابين وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان امور مالياتي کشور درخصوص تعيين الويت صاحبان مشاغل براي نصب، راه اندازي و استفاده از سامانه صندوق مکانيزه فروش و بر اساس ماده 71 قانون نظام صنفي و همچنين دستورالعملهاي ماده 169و 169 مکرر قانون مالياتهاي مستقيم و ماده 19 قانون ماليات بر ارزش افزوده، صاحبان مشاغل(اشخاص حقيقي) مشروحه زير از ابتداي سال 1395 مکلف به استفاده از سامانه صندوق مکانيزه فروش رايانه اي که داراي سيستم نرم افزار فروشگاهي و صدور فاکتور الکترونيکي (صورتحساب فروش) مطابق شرايط اعلام شده در دستورالعمل موضوع 19 قانون ماليات بر ارزش افزوده و ماده 169 قانون ماليات مستقيم بوده و بايد بر اساس موارد ذيل نسبت به اين مهم اقدام نمايند.
    نکته 1 : صاحبان مشاغل(موديان مالياتي) که مکلف به استفاده از سامانه صندوق مکانيزه فروش يارانه اي که داراي سيستم نرم افزار فروشگاهي به استناد قوانين فوق الذکر مي باشند در صورت عدم استفاده از سامانه صندوق مکانيزه فروش، از معافيت مقرر در قانون براي سال مربوطه محروم خواهند شد.
    نکته 2 : معادل هزينه خريد، نصب و راه اندازي سامانه صندوق مکانيزه فروش با رايانه (اعم از سخت افزار يا نرم افزار) از درآمد مشمول ماليات در اولين سال استفاده از سامانه فروش کسر خواهد شد.
    نکته 3 : معيار شناسايي صاحبان مشاغل مشمول، جواز کسب فعاليت صادره توسط مراجع ذيصلاح مي باشد.در غير اين صورت ملاک شناسايي اينگونه واحدهاي صنفي، نوع فعاليت مندرج در پرونده ماليات آنان مي باشد.
    نکته 4 : با توجه به تعاملي که في ما بين اتاق اصناف ايران و سازمان امور مالياتي بوجود آمد مقررشد کليه موديان فراخوانده شده دوره اول براي عملکرد سال 92 براي آخرين مرتبه تا پايان مهرماه سال جاري(30/7/1393) فرصت دارند نسبت به اعلام مشخصات سامانه صندوق مکانيزه فروش به سازمان امور مالياتي از طريق مراجعه حضوري يا از طريق سايت www.Tax.gov.IR اقدام نمايند. ضمناً ليست مشمولين سال 92 به پيوست ارسال مي گردد.
    نکته 5 : مشمولين فراخوان شده مرحله دوم که از سال 93 مشمول نصب دستگاه سامانه صندوق مکانيزه فروش يا رايانه قرارگرفته اند موظفند با مراجعه به سايت سازمان امور مالياتي www.Tax.gov.IR نسبت به اعلام مشخصات سامانه صندوق فروش تا پايان آذرماه سال جاري(30/3/1393) اقدام نمايند. ضمناً ليست مشمولين مرحله دوم سال 93 که در سال قبل توسط سازمان امور مالياتي اطلاع رساني گرديده بود مجدداً به پيوست مي باشد.....

    به ادامه مطلب مراجعه فرمائید .

     

  • 11 بهمن 1395
    مزيت ها و قابليت‌هاي صندوق مكانيزه فروش

    مزيت ها و قابليت‌هاي صندوق مكانيزه فروش

    در راستاي شفاف سازي مبادلات تجاري و فعاليتهاي مالي، همسو با اهداف طرح تحول اقتصادي و قانون ماليات بر ارزش افزوده و اجراي تبصره يک ماده 71 قانون نظام صنفي و ماده 121 قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران، تجهيز واحدهاي صنفي به صندوق مکانيزه فروش (POS) مورد نظر سازمان امور مالياتي قرار گرفت.
    صندوق فروش جزو ابزارهايي است که اطلاعات خريد، فروش، موجودي کالا و هزينه هاي يک واحد شغلي را به صورت مکانيزه محاسبه، ثبت و در پايان برگه فيش را به همراه جزييات صادر مي کند. علاوه بر صندوق فروش، نرم افزارهايي نيز طراحي شده اند که با نصب آنها بر روي رايانه هاي فروشگاهي مي توان اين امر را انجام داد. استفاده از صندوق فروش ضمن صرفه جويي در وقت و انرژي افراد و درنتيجه جامعه، دقت و نظم امور را بالا مي برد و از درصد خطا و اشتباه مي کاهد که اين مهم، منجر به رشد فعاليت شغلي مي شود. ارائه فاکتور فروش به مشتريان، اطمينان آنها را بيشتر مي سازد و موجب رفع شبهه و سوء تفاهمات احتمالي مي شود. يکي از اهداف مهم استفاده از صندوق فروش، شفافيت امور مربوط به هزينه هاست چرا که از طريق ارائه فاکتور و ثبت مبادلات، فعاليت هاي اقتصادي قابل استناد مي شوند.
    صندوق فروش انواع مختلفي دارد که هر حرفه، متناسب با نوع فعاليت خود و ميزان بودجه اش، مبادرت به انتخاب و خريد آن مي کند. بنابراين، به خوبي روشن است که صاحبان مشاغل مختلف با هر ميزان بودجه مي توانند به راحتي از اين وسيله ي ارزشمند استفاده کنند و کارهاي خود را با رونق بيشتري به پيش برده و از سردرگمي و خستگي در امور خود به نحو چشم‌گيري بکاهند. سه گونه از صندوق هاي فروش عبارتند از: ECR که براي مغازه‌هاي کوچک مانند سوپرمارکت ها کاربرد دارد؛ POS که در فروشگاههاي زنجيره اي بزرگ بکار مي رود و TOUCH POS که در فست‌فود فروشي‌هاي بزرگ مورد استفاده قرار مي گيرد...

    به ادامه مطلب مراجعه فرمائید .