اقتصاد




  • 17 اسفند 1394
    دولتی بودن و نفتی بودن دو مشکل اصلی اقتصاد ایران

    دولتی بودن و نفتی بودن دو مشکل اصلی اقتصاد ایران

    وزیر اقتصاد و دارایی با انتقاد از نحوه واگذاری بنگاه های اقتصادی به بخش خصوصی در گذشته عنوان کرد که اگر قرار بود که واگذاری ها را به شیوه قبلی انجام دهم ترجیح می‌دادم وزیر اقتصاد نباشم.علی طیب نیا در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: سیاست های اصل 44 انقلابی در اداره بنگاه های کشور بود. مقام معظم رهبری به صراحت اعلام کردند دولتی بودن و نفتی بودن دو مشکل اصلی اقتصاد ایران است.

    وی افزود: سیاست اصل 44 به دنبال این بود که دولتی بودن اقتصاد را حل کند. متاسفانه در گذشته ار این زمینه عملکرد نه در بهبود فضای کسب و کار و نه واگذاری بنگاه ها قابل قبول نبود و به شکل صحیح انجام نشد.طیب نیا ادامه داد: اکنون با ساختاری مواجه هستیم که ساختار نه دولتی است و نه خصوصی و حتی از دولتی بودن هم بدتر است. ما در دولت سعی کردیم به سمت اجرای صحیح قانون برویم....

    به ادامه مطلب مراجعه کنید.

     
  • 9 اسفند 1394
    میخواهید میلیونر شوید؟

    میخواهید میلیونر شوید؟

    میلیونر شدن حالا دیگر آسان‌تر از قبل شده است درحالی‌که بسیاری از مردم میلیونر شدن را غیرممکن و شانسی می‌دانند. به اعتقاد آنها شما باید در خانواده‌ای پولدار متولد شده باشید. به این ترتیب برای ثروتمند شدن باید یا در لاتاری برنده شوید یا پدر و مادرتان كمك زیادی به شما كنند اما حقیقت این است كه همه ما می‌توانیم با تلاش و پشتكار ثروتمند شویم. پولدار شدن رویای محالی نیست. چنانچه تمایل به كسب ثروت بیشتری داشته باشید، به هر مقدار، شما حق رسیدن به پول و دارایی را دارید.هیچ محدودیتی برای مقدار دارایی مورد نظر وجود ندارد. پول مثل خورشید است، برای هیچ كس تبعیض قائل نمی‌شود. پول به مقدار فراوان همیشه در دسترس افرادی است كه به این موضوع  ایمان دارند. هیچ كس از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه  نكاتی  برای میلیونر شدن به شما پیشنهاد میشود.....

    به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

     
  • 4 اسفند 1394
    لایحه قانون بانکداری یکی از اولین لوایح دولت به مجلس دهم

    لایحه قانون بانکداری یکی از اولین لوایح دولت به مجلس دهم

     رئیس کل بانک مرکزی با بیان این که سیستم بانکی بی‌سابقه‌ترین بحران ۶۰ سال اخیر را تجربه می‌کند گفت: احتمالا لایحه قانون بانکداری یکی از اولین لوایح دولت به مجلس دهم خواهد بود.ولی‌الله سیف در پنل تخصصی اقتصاد کلان  همایش تبیین ابعاد لایحه برنامه ششم توسعه، اظهار داشت:  در بندها و احکام تعیین شده لایحه برنامه در رابطه با حوزه بانکی، به تسویه بدهی‌های دولت به نظام بانکی دیده شده است.
    وی افزود: دولت در برنامه ششم توسعه پرداخت کلیه بدهی‌ها را تا پایان سال 1399 از طریق بازار اوراق بدهی تعهد کرده که ما نیز از آن استقبال می‌کنیم.

    به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

  • 30 بهمن 1394
    مصوبه جدید نرخ سود سپرده های بانکی

    مصوبه جدید نرخ سود سپرده های بانکی

    نرخ سود سپرده های بانکی ازشنبه اول اسفند94 با توافق بانکی ها و مصوبه شورای پول و اعتبار از ۲۰ درصد به ۱۸ درصد و نرخ سود تسهیلات مبادله ای از ۲۱ به ۲۰ و تسهیلات مشارکتی از ۲۴ به ۲۲ درصد کاهش می یابد.سرانجام بعد از ماه ها انتظار شورای پول و اعتبار سه شنبه هفته گذشته به بررسی نرخ سود پرداخت و تصمیم به کاهش این نرخ گرفت.شورای پول و اعتبار در نشست ویژه سودی هفته گذشته خود تصمیم گرفت که نرخ سود تسهیلات مبادله‌ای از 21 درصد به 20 درصد و نرخ سود تسهیلات مشارکتی از 24 درصد به 22 درصد کاهش یابد.....

    به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

     
  • 9 بهمن 1394
    وزارت امور اقتصادی و دارایی و وظایف آن

    وزارت امور اقتصادی و دارایی و وظایف آن

    وزارت اموراقتصادی ودارایی یکی از۱۸ وزارتخانهٔ دولت ایران ومسؤول تنظیم سیاست‌های اقتصادی ومالی کشور،اجرای سیاستهای مالیاتی و برنامه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک با کشورهای دیگر است.

    شرح اهداف و وظایف:

    هدف:

    هدف وزارت امور اقتصادی و دارایی، تنظیم سیاستهای اقتصادی و مالی کشور وایجاد هماهنگی در امور مالی و اجرای سیاستهای مالیاتی و تنظیم و اجرای برنامه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک با کشورهای خارجی است.

    وظایف:

    1.تهیه و تنظیم:

    1.تنظیم سیاست‌های اقتصادی و مالی کشور و ایجاد هماهنگی در اجرای آنها

    2.تهیه و تنظیم صورتحساب عملکرد بودجه سالانه کل کشور.

    3.تنظیم و اجرای برنامه همکاریهای اقتصادی و مالی و فنی ایران با سایر کشورها و سازمانها و موسسات اقتصادی و مالی بین‌المللی و ایجاد هماهنگی در اعمال نظارت بر اینگونه روابط و مناسبات بین‌المللی.

    4.نگهداری اسناد مالکیت اموال غیرمنقول دولت که حق استفاده آنها بعهده دستگاههای اجرایی ذیربط می باشد.....

    به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

  • 11 آبان 1394
    بسته اقتصادی دولت

    بسته اقتصادی دولت

    جلسه کارگروه بانک مرکزی جهت تبیین بسته پیشنهادی دولت تشکیل گردید . به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ولی‌اله سیف، رئیس کل بانک مرکزی در این جلسه با مهم دانستن نقش بانک‌ها در خروج اقتصاد از رکود خواستار حرکت هماهنگ و هم‌جهت بانک‌ها در این مسیر شد و افزود: اجرای این طرح‌ها باید به گونه‌ای باشد که هیچ یک از اقشار جامعه احساس تبعیض نکند و تمامی سطوح جامعه از آن برخوردار شوند.
    سیف با برشمردن سه محور کارت خرید کالای ایرانی، تسهیلات خرید خودرو  و کالاهای واسطه‌ای به عنوان برنامه‌های تعریف شده در این بسته گفت: سال گذشته با اولویت قرار دادن سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی، نظام بانکی توانست نقش مهمی درحرکت اقتصاد برای خروج از رکود داشته باشد و در این مرحله قصد داریم با تامین مالی خریداران و ایجاد تقاضا حرکتی را که شروع کرده بودیم، تکمیل کنیم.
    رییس کل بانک مرکزی، حمایت از تولیدکننده‌ و صنعت داخلی را یکی از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: قصد داریم با ایجاد کار‌ت‌های خرید کالای ایرانی؛ با استفاده از تجارب موفق جهان و توان داخلی چرخه اقتصاد را هم از ناحیه عرضه و هم از ناحیه تقاضا با سرعت بیشتر به گردش درآوریم.
    رییس شورای پول و اعتبار، تسهیلات کالاهای واسطه‌ای را یکی دیگر از حمایت‌های بانک‌ها از صنعت برشمرد و......

     

    به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

  • 22 آذر 1393
    لایحه بودجه سال 94

    لایحه بودجه سال 94

    رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از سرمایه‌گذاری، رشد تولید، محدود کردن رشد نقدینگی، مهار تورم و افزایش اشتغال به عنوان 5 هدف قطعی بودجه سال 94 برای دستیابی به اهداف قانون برنامه پنجم توسعه یاد کرد.

    به گزارش شناسنامه و به نقل از خبرگزاری فارس، محمدباقر نوبخت در نشست خبری دومین لایحه بودجه دولت یازدهم که در محل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برگزار شد، ضمن بیان این‌که لایحه بودجه سال 94 دیروز با 10 پیوست به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، افزود: پنج پیوست مربوط به خود لایحه، سه پیوست مربوط به گزارش عملکرد برنامه پنجم در سال 92 است و یک جلد مبانی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی لایحه بودجه به همراه برنامه سال 94 به مجلس ارائه شد.

    وی با بیان اینکه اهداف لایحه بودجه سال آینده در راستای دستیابی به قانون برنامه پنجم توسعه است، گفت: اهداف بودجه سال 94 عبارت است از رشد سرمایه‌گذاری، رشد تولید، محدود کردن رشد نقدینگی، مهار تورم و افزایش اشتغال.

    معاون رئیس جمهور گفت: بودجه سال 94 کل کشور بالغ بر 838 هزار میلیارد تومان است که نسبت به امسال 4.3 درصد رشد کرده است......

    به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

  • 27 آبان 1393
    درآمد خانوارهای ایرانی

    درآمد خانوارهای ایرانی

    ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺑﺎﻧﮏ ﻣﺮﮐﺰﯼ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺍﺯ ﺑﻮﺩﺟﻪ ﺳﺎﻻﻧﻪ ﺧﺎﻧﻮﺍﺭﻫﺎﯼ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ
    ﮐﻪ ﺧﺎﻧﻮﺍﺭﻫﺎﯼ ﺗﻬﺮﺍﻧﯽ ﺩﺭ ﺻﺪﺭ ﭘﺮﺩﺭﺁﻣﺪﻫﺎ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺧﺎﻧﻮﺍﺭﻫﺎﯼ ﺳﺎﮐﻦ
    ﺳﯿﺴﺘﺎﻥ ﻭ ﺑﻠﻮﭼﺴﺘﺎﻥ ﮐﻤﺘﺮﯾﻦ ﺩﺭﺁﻣﺪ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻧﺪ .
    ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺑﺎﻧﮏ ﻣﺮﮐﺰﯼ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺩﺭﺁﻣﺪﻫﺎﯼ ﺧﺎﻧﻮﺍﺭﻫﺎ ﺗﻨﻈﯿﻢ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ
    ﻣﯿﺎﻧﮕﯿﻦ ﺩﺭﺁﻣﺪ ﺧﺎﻧﻮﺍﺭﻫﺎ ﻭ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎﯼ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻧﺸﺎﻥ ...