اقتصاد




  • 12 تیر 1395
     شرایط لازم برای ارائه خدمات دفترچه درمانی به همسر بیمه شده

    شرایط لازم برای ارائه خدمات دفترچه درمانی به همسر بیمه شده

     سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: در صورتی که معاش همسر توسط بیمه شده زن تأمین شود، سن وی از ۶۰ سال بیشتر باشد و مطابق نظریه کمیسیون پزشکی از کارافتاده کلی باشد خدمات دفترچه درمانی به همسر بیمه شده زن تعلق می گیرد.

    صدور متمم بخشنامه بخشودگی جرائم

    براساس متمم، بخشنامه بخشودگی جرائم کارگاه های صرفاً خدماتی مشمول این ضوابط نخواهند بود و چنانچه خدمات آنها همراه با تولید و یا خدمات، صنعتی و معدنی باشد مشمول تسهیلات ایجاد شده خواهندبود.....

    به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

  • 10 تیر 1395
    کاهش نرخ سود بانکی

    کاهش نرخ سود بانکی

     
    به این ترتیب، شورای پول و اعتبار ضمن تایید و تصویب اقدام اخیر بانک‌ها و موسسات اعتباری در زمینه تعدیل نرخ های سود علی الحساب سپرده بانکی در محدوده 15 درصد، نرخ سود عقود مشارکتی و غیرمشارکتی را  نیز حداکثر معادل 18 درصد تعیین کرد.
     
    در حقیقت، اعلام آمادگی چند روز پیش بانک‌ها برای کاهش سه درصدی نرخ سود سپرده، زمینه این مصوبه را فراهم کرد و بی آن که نرخ ها در چارچوب قواعد اداری و دستوری و در قالب یک بخشنامه کاهش پیدا کند،به صورت کاملا منطقی و مبتنی بر تمایل بازار کاهش پیدا کرد......

    به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.
     

  • 5 تیر 1395
    اعلام نرخ تورم در خرداد ماه

    اعلام نرخ تورم در خرداد ماه

    نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به خرداد‌‌ماه 1395 نسبت به دوازده ماه منتهی به خرداد‌‌ماه 1394 معادل 9.7 درصد است.

    خلاصه نتایج به‌دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران براساس سال پایه 100=1390 به شرح زیرمیباشد:

    شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در خرداد‌‌ماه 1395 به عدد 240.9 رسید که نسبت به ماه قبل 1.2 درصد افزایش یافت.....

    به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

  • 27 فرودین 1395
    پیش بینی بانک جهانی از رشد اقتصادی ایران در سال 95

    پیش بینی بانک جهانی از رشد اقتصادی ایران در سال 95

    بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود موسوم به گزارش ارزیابی اقتصادی خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد انتظار دارد رشد اقتصادی ایران در سال جاری میلادی به 4.2 درصد و در سال آینده به 4.6 درصد برسد که نتیجه رفع تحریم‌ها و ایجاد فضای تجاری بهتر در ایران است.

    در حالی که مهمترین بخش تحریم‌ها یعنی تحریم‌های بانکی عملاً لغو نشده و ارتباط بانک‌های ایرانی با بانک‌های خارجی برقرار نشده است بانک جهانی در این گزارش از اجرای موفق برجام سخن گفته و نوشته است: با اجرای موفق برنامه جامع اقدام مشترک که در جولای 2015 به امضا رسید ایران در 16 ژانویه 2016 به روز اجرای این توافق رسید و در نتیجه آن اساساً همه تحریم‌های هسته‌ای برداشته شد.

    این گزارش اشاره‌ای به مشکلات رفع تحریم‌ها در حوزه بانکی نکرده است.....

    به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

  • 20 فرودین 1395
    زمان افزایش حقوق ها اواخر اردیبهشت اعلام شد

    زمان افزایش حقوق ها اواخر اردیبهشت اعلام شد

     معاون فنی صندوق بازنشستگی کشور گفت:در تلاشیم تا اواخر اردیبهشت ماه که بودجه سال 95 مصوب می‌شود افزایش حقوق‌ها را نیز اعمال کنیم.

    محمد علی ابراهیم‌زاده معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوراظهار کرد: با توجه به اینکه بودجه سال 95  به صورت دو دوازدهم تصویب شده است هیات وزیران اجازه افزایش حقوق را ندارد.

    وی با بیان اینکه  در حال حاضر کف حقوق دریافتی برخی  از بازنشستگان کشوری 700 هزار تومان است بیان کرد:در همین راستا  برای کاهش فاصله حقوقی بازنشستگان پیشنهاد کرده ایم  حقوق افرادی که مایبن 700 تا یک میلیون و پانصد هزار تومان است علاوه بر افزایش 12 درصدی افزایش مجددی نیز داشته باشند....

    به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

  • 24 اسفند 1394
    سفر رایگان برای بازنشستگان

    سفر رایگان برای بازنشستگان

    بیش از 150 هزار نفر از بازنشستگان در سال 95 به صورت رایگان به سفرهای سیاحتی و زیارتی اعزام می شوند.

    "عباس رشیدی"  اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح را 50 میلیارد تومان دانست و گفت: این میزان اعتبار در مقایسه با سال 94 نزدیک به 50 درصد افزایش یافته است.

    وی با بیان اینکه بازنشستگی شاد مهمترین هدف از اجرای این طرح است افزود: در سال 94 بیش از 95 هزار نفر از بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری با اعتباری معادل 25 میلیارد تومان به سفرهای سیاحتی و زیارتی اعزام شدند .

    رشیدی با اشاره به اینکه هر بازنشسته فقط 2 بار می توانست از این طرح استفاده کند افزود: براساس دستورالعملی که به تازگی صادر شده این محدویت برداشته شده است و از این پس هر بازنشسته می تواند تا 3 بار از این تسهیلات بهره مند شود .....

    به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

  • 22 اسفند 1394
    رونق بازار مسکن در سال آینده

    رونق بازار مسکن در سال آینده

    عباس زینعلی بیان کرد: همه چیز در سال آینده به سیاست‌های کلی دولت بستگی دارد و هنوز دولت از سیاست‌های میان‌مدت خود پرده‌پرداری نکرده است، اما از نظر من در نیمه دوم سال آینده تحرکی در بازار مسکن خواهیم داشت، زیرا با توجه به اینکه دنبال این هستند که برای تحریک طرف تقاضا تسهیلات دهند، احتمال زیادی دارد که این تسهیلات اثر بگذارد؛ البته اثرگذاری آن به میزان وامی که می‌دهند و تعداد وامی که می‌دهند، بستگی دارد و با توجه به افزایش ارقام در شورای پول و اعتبار که چند روز گذشته اتفاق افتاد، احتمال دارد که تحرکی در معاملات بازار مسکن به وجود آید....

    به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

  • 21 اسفند 1394
    نظام تک نرخی ارز در سال 95

    نظام تک نرخی ارز در سال 95

    معاون اقتصادی بانک مرکزی با بیان این که در سال ۹۵ ارز تک نرخی می شود گفت:«ایران در سال مالی آتی نظام تک نرخی ارز را پیاده می کند. ما در حال کار بر روی آن هستیم و قصد داریم آن را اجرایی کنیم.»

     یک مقام ارشد بانک مرکزی ایران گفت کشورش قصد دارد با کنترل دیون بد و وضع شرایط سختگیرانه تر بخش بانکی خود را بازسازی کامل کند.

    بسیاری از بانک های ایران هم اکنون با مشکل بدهی های معوقه روبرو هستند.

    پیمان قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی ایران  گفت: ما به حل مشکل بدهی های معوقه مصمم هستیم و امیدواریم با بهبود شرایط اقتصادی این مشکل حل شود....

    به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.