حسابداری




  • 6 اردیبهشت 1396
    دوره آموزشی حسابداری تکمیلی

    دوره آموزشی حسابداری تکمیلی

    با توجه به رشد روز افزون علم و آموزشهای کوتاه مدت ، مرکز توسعه آموزشهای حسابداری بیست با هدف بالا بردن سطح علمی و کمک به تحقق این امر دوره آموزشی حسابداری تکمیلی را طراحی و در دسترس علاقمندان قرار داده است . در این خصوص و با توجه به اهمیت آموزشی حسابداری تکمیلی ، این دوره به صورت عمومی و مجازی برگزار می گردد و بسته آموزشی دوره حسابداری تکمیلی  با توجه به امکانات و نیاز دانشپذیران به صورت پستی و سامانه یادگیری الکترونیکی عرضه می شود.
    دوره حسابداری تکمیلی با مدرک معتبر....

     

    به ادامه مطلب مراجعه فرمائید .

  • 28 فرودین 1396
     متوسط درآمد سالانه‌ی حسابداران در امریکا و ایران

    متوسط درآمد سالانه‌ی حسابداران در امریکا و ایران

    درآمد سالانه‌ی حسابداران در امریکا بالغ بر 50 هزار دلار است. در گزارشی که اخیراً پایگاه جست‌وجوی کار Indeed.com منتشر کرده، به تعدادی از فرصت‌های شغلی موجود برای حسابداران در ایالات متحده آمریکا ، بالاترین میزان حقوق و دستمزد یک حسابدار در این فرصت‌های شغلی و اطلاعات موجود پیرامون هر یک، اشاره شده است.
    -به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران از وب‌سایت انجمن حسابداران رسمی امریکا، در این گزارش که از 10 شهر برتر در ایالات متحده، برای حسابداران در سال 2017 نام برده شده است، شهر آتلانتا در ایالت جورجیای آمریکا رتبه‌ی اول را با متوسط درآمد سالیانه‌ی 52 هزارو 312 دلار و وجود حدود 11هزار و 775 شغل حسابداری در هر یک میلیون نفر به خود اختصاص داده است. در مقام دوم شهر شارلوت ایالت کاریلونای شمالی ، با متوسط درآمد سالیانه 52 هزارو 214 دلار و وجود 8316 فرصت شغلی حسابداری در هر یک میلیون نفر، قرار‌گرفته است. رتبه‌ی سوم متعلق به شهر سن خوزه در کالیفرنیا است، که با متوسط درآمد سالیانه 51092 دلار و 7601 فرصت شغلی برای حسابداران، ثبت شده است. رتبه های چهارم تا دهم به ترتیب به شهرهای، اس تی لوییس در ایالت میزوری، سیاتل در ایالت واشنگتن، بالتیمور بیست وششمین شهر بزرگ آمریکا، بوستن در ایالت ماساچوست، سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا، دیترویت در ایالت میشیگان و در آخر واشنگتن دی سی، تعلق گرفته است....

    به اد امه مطلب مراجعه فرمائید .

     

  • 19 فرودین 1396
    16  دلیل تاثیر گذار در رد شدن دفاتر قانونی

    16 دلیل تاثیر گذار در رد شدن دفاتر قانونی

    براساس آیین نامه اجرایی مربوط به نوع دفاتر، اسناد و مدارک و روشهای نگهداری آنها ، دلیل تاثیر گذار در رد شدن دفاتر قانونی به شرح زیر می باشد:

    ۱٫در صورتی که دفاتر ارائه شده به نحوی از پلمپ خارج شده و یا فاقد یک یا چند برگ باشد .

    ۲٫عدم ثبت یک یا چند فعالیت مالی در دفاتر به شرط احراز

    ۳٫ثبت تمام یا قسمتی از یک فعالیت در حاشیه

    ۴٫ثبت تمام یا قسمتی از یک فعالیت بین سطور

    ۵٫تراشیدن و پاک کردن و محو کردن مندرجات دفاتر به منظور سوء استفاده

    ۶٫جای سفید گذاشتن بیش از حد معمول در صفحات و سفید ماندن تمام صفحه در دفتر روزنامه و دفتر مشاغل به منظور سوء استفاده

    ۷٫بستانکار شدن حسابهای نقدی و بانکی ، مگر اینکه حسابهای بانکی با صورت حساب بانک مطابقت نماید و یا بستانکار شدن حسابهای بانکی یا نقدی ناشی از تقدم و تاخر ثبت حسابها باشد که در اینصورت موجب رد دفاتر نیست .

    ۸٫تاخیر تحریر دفاتر روزنامه و مشاغل زاید بر حد مجاز مقرر در تبصره های ۲ و ۳ و ۴ ماده ۱۳ و تاخیر دفتر کل زاید بر حد مجاز مقرردر ماده ۱۴ و تاخیر تحریر زاید بر حد مقرر در ماده ۱۷ این آیین نامه .

    ۹٫عدم ثبت عملیات شعبه یا شعب در دفاتر مرکز طبق مقررات ماده ۱۵ این آیین نامه .

    ۱۰٫اشتباه حساب حاصل در ثبت عملیات موسسه در صورتیکه نسبت به اصلاح آن طبق مقررات تبصره ماده ۱۱ این آیین نامه اقدام نشده باشد .....

    به ادامه مطلب مراجعه فرمائید .

  • 5 بهمن 1395
    نحوه محاسبه عیدی و ثبت های آن

    نحوه محاسبه عیدی و ثبت های آن

    نحوه محاسبه عیدی :

    حقوق پایه+مزاياي مستمرتقسیم بر 365 ضربدر کارکرد هرفرد در سال جاری ضربدر 2

    مجموع یک ماه حقوق به عنوان عیدی و یک ماه حقوق به عنوان پاداش به شرط اینکه از دو برابر حداقل حقوق وزارت کار کمتر نبوده و از سه برابر حداقل حقوق وزارت کار بیشتر نباشد.

    نکته : به شرطی که مبلغ فوق از سقف پرداخت عیدی بالا نزند، سقف پرداخت عیدی عددی ثابت است که هرساله اعلام می گردد.

    سقف عیدی برای سال1395 مبلغ 24،360،000 ریال می باشد

    مبنای عیدی شامل حقوق پایه باضافه سایر مواردی مثل حق مسئولیت-حق جذب - فوق العاده شغل- حق سنوات - و موارد مشابه که بصورت ثابت در هر ماه به عنوان حقوق به فرد داده میشود.

    میزان حضور میزان روزهائی که فرد طی سال فعالیت و حضور داشته است که روزهای استعلاجی و بیماری جزء ایام فوق اضافه میشود.

    تبصره:کارفرما میتواند بالاتر از حد قانونی پرداخت نماید.و قوانین داخلی یک شرکت که فراتر از قانون است بصورت عرف خود قانون تلقی میشود.

    مالیات عیدی معمولا" پس ازکسر معافیت آن(معادل معافیت یکماه حقوق)بر اساس جدول 131 حقوق بصورت علی الحساب محاسبه وطبق جدول مالیاتی حقوق همان سال کسر و پرداخت میشود.توضیح اینکه در اسفند ما کل مالیات سال تعدیل خواهد شد توجه داشته باشید میزان معافیت به نسبت میزان حضور تعدیل میشود

    فایل اکسل محاسبه عیدی سال 95 ......

    به ادامه مطلب مراجعه فرمائید .

     

  • 30 دی 1395
    حسابداری فروش کالا

    حسابداری فروش کالا

    روش های فروش کالا

    واحدهای تجاری در جریان چرخۀ عملیاتی خود روش های مختلفی را برای فروش کالا به کار می گیرند، این روش ها ممکن است به صورت نقد، نسیه (اعتباری)، از طریق پیش دریافت، اقساطی و یا امانی انجام شود.فروش صرفاً به یکی از این روش ها محدود نمی شود و احتمال دارد به صورت ترکیبی از نقد و نسیه و یا نقدو اقساط انجام شود. در ادامه به تشریح روش های فروش پرداخته می شود.

    1 فروش نقد: هم زمان با تحویل کالا، وجه آن از مشتری دریافت می شود.

    2 فروش نسیه: هنگام تحویل کالا، مشتری تعهد میکند که وجه آن را در زمان معینی (با توافق طرفین)پرداخت کند.

    3 فروش از طریق پیش دریافت: اگر طبق قرارداد و قبل از تحویل کالا به مشتریان، مبلغی از آنان دریافت شود، به این مبلغ دریافت شده، پیش دریافت فروش میگویند که ممکن است معادل بخشی از بهای کالا ویا کل بهای آن باشد.....

    به ادامه مطلب مراجعه فرمائید .

     

  • 29 دی 1395
    خرید نرم افزار مالی

    خرید نرم افزار مالی

    نرم افزار های مالی تحلیلگر در پنج سطح مناسب برای شرکت های تولیدی ، بازرگانی ، خدماتی ، پیمانکاری و ....

    با توجه به بوجه شما در پنج پکیج مختلف قابل ارائه می باشد

    مهمترین ویژگی های نرم افزار مالی عبارت است از :

    • تعریف درختواره ای کدینگ حسابداری در 3 سطح (گروه کل- کل-معین(
    • یک سطح تفصیلی شناور( اشخاص، بانک ها،کالا و(
    • امکان جستجوی ویژه یک عنوان حساب در تمام سطوح
    • امکان چاپ کلیه گزارشات کدینگ بدون خروج و مراجعه به منوی گزارشات
    • امکان تنظیم جهت باز شدن خودکار لیست سر فصل ها در هنگام صدور سند در جهت بالا بردن سرعت عملکرد....

    به ادامه مطلب مراجعه فرمائید .

     

  • 26 دی 1395
    روشهای خرید کالا

    روشهای خرید کالا

    روشهای متنوعی برای خرید کالاها در شرکت های بازرگانی بکار می رود که از جمله می توان به خرید نقد،خرید نسیه(اعتباری)، خرید از طریق پیش پرداخت ها و خرید اقساطی اشاره کرد.

    1) خرید نقد: هرگاه بهای کالای مورد معامله همزمان با تحویل کالا بصببورت نقد به فروشنده پرداختشود، خرید نقد انجام شده است.

    2) خرید نسیه( اعتباری): اگر پس از دریافت کالا، خریدار تعهد نماید که بهای کالای مورد معامله را درموعد معینی (مدت مورد توافق طرفین) به فروشنده پرداخت نماید، خرید نسیه انجام شده است.

    3) خرید از محل پیش پرداختها: ممکن است قبل از اینکه کالاخریداری و تحویل شرکت شود، کل بهای خرید و یا قسمتی از بهای آن پرداخت شود. در این حالت، خرید کالا از محل پیش پرداخت صورت گرفته است.

    4) خرید اقساطی: معاملهای است که در آن خریدار پس از دریافت کالا تعهد مینماید در سررسیدهای مشخصی بهای کالا را به صورت اقساط به فروشنده پرداخت نماید. ممکن است در خریدهای اقساطی بخشی از مبلغ همزمان با خرید کالا پرداخت و مابقی به صورت اقساط پرداخت شود.

  • 25 دی 1395
    روش های محاسبه استهلاک

    روش های محاسبه استهلاک

    استهلاک(Depreciation) به مفهوم کاهش ارزش یک دارایی ثابت بر اثر عواملی نظیر گذر زمان، فرسایش ناشی از کار، تغییر تکنولوژی و .. گفته می شود. در حسابداری دارایی ثابت، استهلاک از طریق سرشکن کردن و تخصیص ارزش ثبت شده دارایی به طریقی معقول( و پذیرفته شده) و منظم به دوره های استفاده از آن ادازه گیری و ثبت می شود. روش های متعارف محاسبه استهلاک دارایی های ثابت عبارت از روش مسقیم به سال، نزولی به درصد و مجموع سنوات است:
    1- مستقیم به سال: در این روش هر دارایی طی سنوات مشخصی به میزان ثابت در هر سال مستهلک می شود. مثلا دارایی به ارزش A ریال به صورت  مستقیم به سال با نرخ 10% هر سال معادل 10% از ارزش اولیه آن(A) مستهلک می شود.

    اکثر مؤسسات، به دلیل سهولت، از این روش استفاده می نمایند. در این روش، ارزش اسقاطی دستگاه از قیمت خرید آن کسر و بر تعداد سال های تقریبی عمر مفید آن تقسیم می شود تا هزینۀ استهلاک یک سال تعیین سال مستهلک گردد و ارزش n ريال خریداری شده است و پس از a گردد. اگر فرض کنیم دستگاهی به مبلغ هزینۀ استهلاک هر سال باشد، استهلاک سالانه دستگاه c ریال برآورد شده باشد و b اسقاطی یا قراضۀ آن عبارت است از...

    به ادامه مطلب مراجعه فرمائید .